Subject: FW: Huvigruppide kaasamine: avalik konsultatsioon EL AI & pilveandmetöötluse määrus (tähtaeg 16.05)
From: "Kristiina Krause - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "info - RIT" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Mon, 5 May 2025 10:20:47 +0300

Tere!

Euroopa Komisjon avaldas uue tehisaru kontinendi tegevuskava
<https://digital-strategy.ec.europa.eu/et/library/ai-continent-action-plan
>  raames avaliku konsultatsiooni EL tehisaru ja pilveandmetöötluse
arendamise määruse ettevalmistamiseks (link
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives
/14628-Cloud-and-AI-Development-Act/addFeedback_en?p_id=50088950> ).

Uues õigusaktis käsitletakse Euroopa pilve- ja tehisaru taristu
suutlikkuses olevat lünka, mille kõrvaldamiseks tuleks:

*	edendada teadusuuringuid ja innovatsiooni, mis kiirendavad
pilvandmetöötluse ja tehisintellekti vallas andmetöötlustaristute ja
andmekeskuste kestlikuks muutmist;
*	hõlbustada erainvesteeringute tegemist pilvandmetöötluse ja
tehisintellekti võimsuse kestlikku suurendamisse, et kolmekordistada
järgmise 5–7 aasta jooksul ELi andmetöötlusvõimsus;
*	võtta meetmeid, millega suurendatakse ELis asuvate
pilvandmetöötlusteenuste osutajate turvalise andmetöötluse võimsust.

Seadusakti ettepaneku plaanib Euroopa Komisjon avaldada 2025. aasta lõpus.

Konsultatsioonile saavad vastata kõik huvilised Have Your Say portaali
kaudu. Justiits- ja Digiministeerium koostab konsultatsioonile vastust
ning ootame selleks huvigruppidelt tagasisidet ja ettepanekuid, millele
konsultatsioonile vastamisel tähelepanu pöörata. Manuses on lisatud ka
Komisjoni küsimustik, millele võib tagasiside andmisel toetuda.

Kirjaliku sisendi andmise tähtajaks on 16. mai (aadressile
<mailto:[email-masked]> [email-masked]).

Tänades

Kristiina Krause
EL ja rahvusvahelise digipoliitika juht
Kommunikatsiooni- ja väliskoostöö talitus
Justiits- ja Digiministeerium
 <mailto:%7BE-mail%7D> [email-masked]
 <https://www.justdigi.ee/> www.justdigi.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn